Прихватам
Овај сајт користи колачиће, уколико наставите са његовим коришћењем сматра се да сте сагласни са нашом политиком приватности.
Комплетна документација за студијски програм
ПРВА ГОДИНА
# Назив предмета С П В Д Е О/И
1 Роботика 1 2 2 0 6 О
2 Предмет изборног блока 1
Електронске компоненте и склопови 1 2 2 0 6 И
Индустријске комуникационе мреже 1 2 2 0 6 И
Управљање на даљину 1 2 2 0 6 И
3 Предмет изборног блока 2
Моделирање и симулација механичких процеса 1 2 2 0 6 И
Моделирање и нумеричке анализе мехатроничких структура 1 2 2 0 6 И
Мониторинг и визуелизација процеса 1 2 2 0 6 И
4 Предмет изборног блока 3
Пројектовање електричних инсталација и компоненти 1 2 2 0 6 И
Оптоелектронски системи у мехатроници 1 2 2 0 6 И
Електрична мерења неелектричних величина 1 2 2 0 6 И
5 Предмет изборног блока 4
Нове производне технологије 1 2 2 0 6 И
Производна логистика 1 2 2 0 6 И
Вештачка интелигенција у производним системима 1 2 2 0 6 И
6 Предмет изборног блока 5
Програмабилни логички контролери 2 2 2 0 6 И
Мехатронички системи за заштиту животне средине 2 2 2 0 6 И
Паметни сензорски системи 2 2 2 0 5 И
7 Стручна пракса 2 0 0 0 10 О
8 Студијски истраживачки рад на теоријским основама мастер рада 2 0 0 0 4 О
9 Мастер рад 2 0 0 0 10 О
Циљ студијског програма је постизање компетенција и академских вештина из области мехатронике. Поред осталог, то укључује и развој креативних способности разматрања проблема и способност критичког мишљења као и овладавање специфичним практичним вештинама потребним за обављање професије.

Циљ студијског програма је да се образују стручњаци који поседују довољно продубљена знања из мехатронике, а примењена на машинске мехатроничке системе.

Такође, циљ студијског програма је да мастер инжењери поседују широк обим знања (из машинства, електронике, софтверског инжењерства и управљања) како би били професионално компетентни за праћење брзог технолошког развоја и потреба савременог светског тржишта у својој области, као и за наставак студија. Пошто наведене области представљају широко поље деловања и практично је немогуће обрадити све проблеме кроз само школовање, од посебног значаја је оспособљавање за креативно мишљење и развијање способности за самостално решавање проблема.

Један од посебних циљева, који је у складу са циљевима образовања стручњака на Факултету техничких наука у Чачку, је развијање свести код студената за потребом перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштите животне средине. Циљ студијског програма је такође и образовање стручњака у домену тимског рада, као и развој способности за саопштавање и излагање својих резултата стручној и широј јавности.

Један од врло важних циљева студија Мехатронике је образовање инжењера за потребе садашње и будуће привреде. Улазак Србије у Европску Унију нужно ће довести до преструктурирања дела српске привреде. Нови власници и страни капитал увешће стандарде и мерила за опстанак на глобалном тржишту. Део потребних стручних знања односи се и на подручје које покрива Мехатроника. Наши мастер инжењери мехатронике биће потпуно равноправни и конкурентни инжењерима истог профила који се већ годинама образују у научним центрима Европе и света.
Савладавањем СП МАС Мехатроника, студенти знатно унапређују и надограђују знања стечена на основним студијама, стицањем нових, високоспецијализованих знања из области мехатронике. Свршени студенти мастер академских студија мехатронике су компетентни да решавају реалне проблеме из праксе, као и да наставе школовање, уколико се за то определе.

Студијски програм је конципиран тако да његовим савладавањем студент стиче опште и предметно-специфичне компетенције.

Свршени студенти мастер академских студија мехатронике стичу опште способности за:

* Примену високо специјализованих академских знања у решавању реалних проблема у пракси, у новом или непознатом окружењу у ширим или мултидисциплинарним областима унутар образовно научног поља студија;
* Развој способности критичког мишљења, способности анализе проблема, синтезе решења, предвиђање понашања одабраног решења у пракси са јасном представом о томе шта су добре, а шта лоше стране одабраног решења и која су његова ограничења;
* Самостална реализација истраживања, статистичка обрада података и доношење одговарајућих закључака, као и способност да на јасан и недвосмислен начин пренесу знање и начин закључивања стручној и широј јавности;
* Перманентно унапређење стечених знања и праћење развоја технологије у свету, кроз самостално праћење стручне литературе;
* Стално развијање професионалне етике.

Предметно специфичне способности које стичу свршени студенти мастер академских студија мехатронике су:
* Темељно познавање и разумевање области и проблема којима се мехатроника бави;
* Руковођење развојем, пројектовањем, конструисањем и експлоатацијом сложених мехатроничких система уз употребу научних метода и поступака;
* Повезивање основних знања из различитих области које мехатроника обухвата и њихова примена у решавању проблема из праксе;
* Економично коришћење природних ресурса Републике Србије у складу са принципима одрживог развоја.
* Пројектовање технолошких поступака израде сложених елемената мехатроничких система;
* Интензивно коришћење информационо комуникационих технологија;
* Уочавање потребе и могућности примене нових техничких решења.

Свршени студенти овог нивоа студија поседују компетенцију за праћење и примену новина у струци, као и сарадњу са локалним социјалним и међународним окружењем.

Студенти су оспособљени да пројектују, организују и управљају производњом. Током школовања студенти стичу способност да самостално изводе експерименте, статистичку обраду резултата као и да формулишу и доносе одговарајуће закључке.

Свршени студенти Мехатронике стичу знања како да економично користе природне ресурсе Републике Србије у складу са принципима одрживог развоја.

Посебно се обраћа пажња на развој професионалне етике и способности за тимски рад.